ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM
ÜNİVERSİTESİ

Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı

Kullanıcı Davranış Analitiğiyle Siber Saldırılar Daha Doğru Tespit Edilebiliyor

Şirketler, günümüzde giderek artan ve çok daha zararlı olmaya başlayan siber saldırılar nedeniyle ağlarında herhangi bir problem olup olmadığını anlamak ve şirket güvenliğini üst seviyede tutmak için siber güvenlik ürünlerine çok daha fazla para harcamak zorunda bırakıyor. Çok para harcanılarak alınan güvenlik ürünleri şirketlere yeterince fayda sağlayamayabiliyor. Örneğin marketteki bazı güvenlik ürünleri siber saldıra karşı tam koruyamıyor veya saldırı gerçekleşip şirket veya kullanıcı bilgileri çalındığında yani tabiri caizse iş işten geçtiğinde uyarı veriyor. Veya bazı şirketler “Biz küçük firmayız, bize kimse saldırı yapmaz” diyerek hiçbir güvenlik önlemi almıyor. Bu durum şirketlere çok daha fazlaya mal oluyor. Siber saldırılarla hem bilgiler hem paralar çalınabiliyor, hem de şirketin itibarına zarar veriyor.

Öncelikle şunu söyleyelim. Günümüzde yaşanan siber saldırılar o kadar büyük boyutlara ulaştı ki, bu saldırılardan en büyük şirketlerden en küçük şirketlere kadar herkes etkilenebiliyor ve saldırıların şiddeti ve verdiği zararlar her geçen gün artıyor. Örneğin güvenlik şirketi Arbor Networks’un yayınladığı rapora göre 2015’in ilk çeyreğinde dünya çapında saniyede 100 Gb’ın üzerinde 25 saldırı gerçekleşti ve Asya’daki bir ağ operatörünü hedef alan saniyede 334 Gb’lık saldırının tarihin en büyük siber saldırısı olarak kayda geçti (1).

Başka bir güvenlik şirketi olan FireEye Inc’ın verilerine göre META bölgesinde 2014’ün Ocak ayından Haziran ayına kadar olan sürede siber saldırıların 2 kat arttığı, Türkiye, Suudi Arabistan, Kuveyt ve Katar bu saldırıların en yoğun olduğu ülkeler olarak görünüyor. Ayrıca rapora göre %29.5’luk saldırı oranı ile Türkiye META bölgesindeki siber saldırılardan en çok etkilenen 2. ülke konumunda (2).

Durumun ciddiyetinin farkında olan şirketler son dönemde adını sıkça duymaya başladığımız yeni bir strateji ve güvenlik ürünü kullanmaya başladı, Kullanıcı Davranış Analitiği.

Kullanıcı Davranış Analitiği Nedir?

Kullanıcı Davranış Analitiğinin aslında çıkış noktası pazarlama. Şirketler, müşterilerinin nasıl harcama yaptıkları veya yapacakları hakkında bilgi sahibi olmak için Kullanıcı Davranış Analitiğini kullanmaya başladı. Ama görünen o ki şuanda bu strateji en iyi güvenlik ürünleri sıralaması başında geliyor.

Devamı

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email